Damn! Dat was een zware bevalling - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jeanne Piters - WaarBenJij.nu Damn! Dat was een zware bevalling - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jeanne Piters - WaarBenJij.nu

Damn! Dat was een zware bevalling

Door: Jeanne Piters

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

10 Januari 2013 | Indonesië, Soerabaja

Lieve lezers,

De afgelopen dagen heb ik keihard gewerkt aan mijn eindrapport en filmpje. En ja hoor het is gelukt! Vanmiddag zat ik even dik in de stress aangezien het internet op de hele universiteit was uitgevallen, hoe ging ik in hemelsnaam mijn rapport bij mijn begeleiders in Nederland krijgen?! Mijn dongel kon het zware bestand namelijk niet aan (hoe ik in hemelsnaam aan 176 bladzijdes ben gekomen weet ik nog steeds niet?), laat staan het draadloos netwerk in mijn homestay. Uiteindelijk besloten om bij de starbucks te gaan zitten aangezien zij bekend staan om hun ‘geweldig’ internet. Nou niet dus. Toen naar een andere tent gegaan waar Wifi zou zijn, jeetje mineetje, toen kwam mijn Florie temperament toch wel naar boven. Het internet was namelijk ontzettend traag, ik kwam eigenlijk niet veel verder met uploaden. Waarop ik dus aan de serveerder vroeg, is hier in de buurt een internet café? Waarop hij zei, ja we hebben internet! Ik zo, ja dat weet ik, ik ben verbonden maar het is te langzaam. Waarop hij ja ja zei en de laptop naar zich toe draaide om me te ‘helpen’ . Het is al lastig om iemand te helpen op een laptop die je niet kent, maar zeker als de computer in het Nederlands staat ingesteld. Toen ook nog een verwend kind naast mijn oor begon te janken was ik er klaar mee. Ik heb betaald en ben opzoek gegaan naar een betere wifi spot.

Welke ik bij de buurman gevonden heb, en ja ja na 4 uur (!) wachten heb ik dan eindelijk mijn eindrapport en filmpje kunnen versturen. YES! Ik ben erg benieuwd naar de beoordeling van Nederland, in Indonesië waren ze erg tevreden. Als eindbeoordeling heb ik een 8.9 gekregen, welke later werd verhoogd naar een 9.2 (waarom weet ik nog steeds niet...). Een fijne manier om een periode vol hoogte en diepte punten mee af te sluiten.

Voor dit weekend heb ik de trein geboekt naar Semarang. Hier ga ik heen om een bloemetje te leggen bij meneer Weijenberg, dit had ik namelijk voor mijn vertrek aan Ser beloofd. Ik ben erg benieuwd!

Ondertussen begint mijn eigen avontuur steeds meer te beginnen. Yvonne is gister naar Nederland terug vertrokken en morgen vertrekt Danielle. Voor de komende week staat de invulling vast, voor de weken erna wat minder. Het enige wat op het moment vast staat is dat ik 18/19 januari uit Surabaya vertrek en 31 januari het vliegtuig naar Perth, Australië pak. Hoe mijn plannen daar verlopen weet ik nog niet... God zal het weten ;)! Maar ik hou jullie zeker op de hoogte!

Heel veel liefs,

Jeanne

  • 10 Januari 2013 - 17:33

    Tamaar:

    ik ben trots op je chick!!!
    hahaha je rant van vanmorgen maakte mijn dag weer goed :P

    xox

  • 11 Januari 2013 - 23:21

    Lisha En Ravi En Pekka:

    Toch naar Australië! Fijn dat het uiteindelijk allemaal is gelukt met je scriptie en filmpje (hoewel 4 uur uploaden toch wel erg lang is..). Veel plezier in Semarang, zag dat het toch wel een behoorlijk eind van Soerabaya af lag.
    Groetjes van Gilles en mij! (zijn nu weer in Drenthe voor oma's verjaardag)
Jeanne

Hi Allemaal, Leuk dat je me volgt via waarbenjij.nu . Tot gauw! Liefs, Jeanne

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 22412

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 09 Februari 2015

Adventure 2.0!

18 Januari 2013 - 01 April 2013

Backpackende Jeanne!

29 September 2012 - 17 Januari 2013

Afstuderen Indonesië

Landen bezocht: