Eerste indrukken van Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jeanne Piters - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jeanne Piters - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Jeanne

02 Oktober 2012 | Indonesië, Soerabaja

Selemat siang,

Eindelijk een berichtje uit Surabaya. We hebben behoorlijk wat problemen met ons internet en telefoon. Het lijkt erop dat de telefoon eindelijk geregeld is, alleen het internet helaas niet. Ik ben nu dus wel bereikbaar op mijn telefoon (heb een nieuw nummer) waar ik ook op kan whatsappen, facebook, twitter en email. Toch nog een beetje contact met de buitenwereld ;)!

De afgelopen dagen waren hectisch en zeer vermoeiend. Zaterdag begon mijn grote avontuur door om 6.45 in Maastricht in de auto te stappen. Om 9 uur op schiphol en om 12 uur vliegen naar Kuala Lumpur. Hier ben ik om 11 uur Nederlandse tijd aangekomen, 5 uur lokale tijd (zoiets?). De vlucht was zeer turbulent, tijdens de lading wel een heel mooi zicht gehad op de stad kuala lumpur bij nacht. Ook was er een grote onweerswolk bij de landing, ik was blij dat we er niet in zaten. De lading was zeer smooth.

Naar Jakarta was niet zo spannend, ging eigenlijk wel vlekkeloos. Op Jakarta aangekomen was het nogal vaag en dus echt Indonesisch. Ik moest het hele vliegveld doorlopen opzoek naar de transit en de incheck balie voor Garuda airlines, wat uiteindelijk wel gelukt is. Op dit vliegveld was ik een verschijning aangezien ik een van de weinige witte (/westerse) mensen was. Op deze manier kon ik al wennen aan de starende blikken hier in Indonesië, want die hebben we al heel wat gehad.

Jakarta – Surabaya was echt heel mooi. We vlogen (natuurlijk) over het eiland heen waardoor ik echt heel mooi uitzicht had op het land, met al zijn eilandjes en vulkanen. Al met al ben ik om 13.00 lokale tijd, 8 uur Nederlandse tijd) aangekomen op Surabaya waar ik werd opgehaald door Seto. Een hele aardige man die ons gedurende ons verblijf zal rondleiden. Alleen was ik echt kapot moe waardoor ik niet meer uit mijn woorden kwam. Tijdens de auto rit al veel gezien van Surabaya. Super druk, super warm, ongelofelijk veel scooters, arm en rijk, grote shoppingmalls en natuurlijk ook veel (dure) auto’s. ’s Avonds uit eten geweest met onze andere begeleidster Yuliss en haar kinderen in de shoppingmall, hier is een hele etage vol met eetkraampjes. Genoeg keus dus.

Zondag:
Shopping mall bekeken en eerste boodschappen gedaan. Brood is hier niet normaal dus deze hebben we vandaag pas gevonden.

Even kort:
Maandag: Ontmoeting op de universiteit. Zeer officieel allemaal, hier is ons programma besproken alleen weten wij nog steeds niet precies hoe en wat ;)! Hopelijk wordt het in de loop van de tijd beetje duidelijker.
’s middags batik shopping! Echt een hele leuke ervaring, alleen batiks zijn eigenlijk nogal vormloos en totaal niet westers. Wij trokken dus eigenlijk alle verkeerde dingen uit het rek, uiteindelijk toch met een mooie (vormloze) batik thuis gekomen. Hij is een beetje paars met roze. Foto’s volgen natuurlijk nog! Daarnaast ook nog ingeschreven op de universiteit en heel veel mensen ontmoet (waar ik eigenlijk alle namen weer kwijt van ben)
's avonds: Lekker naar Ted geweest in de bioscoop (Er werd meer naar ons gekeken dan naar de film.)

Dinsdag:
Vanmorgen onze telefoon zaken geregeld wat een stuk anders gaat dan in Nederland.
's middags even rust en brood halen en de welkomstceremonie op de universiteit. Hier hebben we een traditionele dansen gezien. Deze zijn typisch voor het oostelijke gedeelte van Java. Heel mooi! Hier hebben we ook andere buitenlanders (haha, ja nu ben ik officieel een buitenlander!) leren kennen en hebben we nummers uitgewisseld.
'savonds: zoektocht naar internet en even naar de mall waar een culturale evening is. Ben benieuwd!

Nou, Ik moet weer afsluiten. Het volgende bericht zal grammaticaal beter in elkaar zitten maar even geen tijd voor..

Tot snel!

Xx

ps. zelfs nu, wanneer ik dit berichtje typ, worden we, zonder gene, uitgebreid bekeken en besproken. Hilarisch.

  • 02 Oktober 2012 - 16:29

    Tante Mi-ja:

    Fijn dat de reis goed verlopen is.Je hebt op die paar dagen al heel wat gezien,leuk om te lezen! We blijven je volgen,nog heel veel plezier en tot mails.Puun oet Mestreech Mi-ja

  • 02 Oktober 2012 - 18:50

    Eefje Bekker:

    Klinkt als een groot avontuur! Leuk! Je moet je gewoon overal met volle overgave instorten. Alles is anders, dus is dat maar het beste! Dat doen wij ook dagelijks. Gek eigenlijk, dat je dingen in een ander land veel gemakkelijker doet als dat je thuis deed. Enorm leerzaam dus! Meid(en), geniet van je tijd in Surabaya. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs

  • 03 Oktober 2012 - 18:36

    Tom:

    Klinkt alsof je een mooie 8 maanden tegemoet gaat. Als je gesluierd rond gaat lopen, verwacht ik wel foto's he ;). Enjoy!

  • 03 Oktober 2012 - 18:56

    Tamaar:

    hi chick,

    klinkt nu al veel belovend :D.
    ben blij dat je nu ook whatsapp hebt.

    un beso
    xox

  • 06 Oktober 2012 - 10:35

    Harry En Thea:


    Hey Jeanne,

    sjiek ,dat ste good aon gekome bis het zal unne gaans andere wereld zien ,
    veer blieven diech vollege

    the en harry

  • 06 Oktober 2012 - 12:42

    Prick:

    Jeanne
    Je beide reisverslagen gelezen.Zullen je volgen op het verdere verloop van je reis!
    Jeanne en Jules

  • 22 Oktober 2012 - 16:55

    Jeanne Piters:

    Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. Erg leuk om te zien!
Jeanne

Hi Allemaal, Leuk dat je me volgt via waarbenjij.nu . Tot gauw! Liefs, Jeanne

Actief sinds 28 Sept. 2012
Verslag gelezen: 857
Totaal aantal bezoekers 22420

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 09 Februari 2015

Adventure 2.0!

18 Januari 2013 - 01 April 2013

Backpackende Jeanne!

29 September 2012 - 17 Januari 2013

Afstuderen Indonesië

Landen bezocht: